Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

 

Matcha Zen

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

 

1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) podnikající fyzické osoby Petr Kelnar, se sídlem Západní 1557/13, 74221 Kopřivnice, IČO: 23655470, zapsané v živnostenském rejstříku vedeném Městským úřadem Kopřivnice, e-mail: kelnar8@gmail.com, telefonní číslo: +420 702 087 969 (dále jen „My“ nebo „Prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících, a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“) uzavřené prostřednictvím E-shopu na webových stránkách www.matchazen.cz (dále jen „E-shop“).

1.2. Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, které naleznete zde: [VLOŽTE ODKAZ NA STRÁNKU OCHRANĚ OSOBNÍCH ÚDAJŮ].
 

1.3. Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.

1.4. Jak jistě víte, komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu.
 

1.5. Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na Našem E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.

2. NĚKTERÉ DEFINICE

 

2.1. Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží.

2.2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení.

2.3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu.

2.4. DPH – Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty.

2.5. Faktura je daňový doklad vystavený na Celkovou cenu.

2.6. Objednávka je Váš závazný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi.

2.7. Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv.

2.8. Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující. Pokud v Objednávce uvedete své IČO, považujeme Vás za podnikatele a některá práva spotřebitelů se na Vás nevztahují (např. odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu).

2.9. Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu.

 
 
3. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ

 

3.1. Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu.

3.2. Při nákupu Zboží je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli v Objednávce, budeme považovat za správné a pravdivé.

3.3. Na našem E-shopu také poskytujeme přístup k hodnocení Zboží provedenému jinými spotřebiteli. Autenticitu takových recenzí zajišťujeme a kontrolujeme tím, že propojujeme hodnocení s konkrétními objednávkami, tudíž v interním systému u každého hodnocení vidíme i propojené ID objednávky, a tak jsme schopni ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného spotřebitele.

 
 
4. UZAVŘENÍ SMLOUVY

 

4.1. Smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.

4.2. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (např. za internet).

4.3. K tomu, abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na E-shopu vytvořili Objednávku. V tomto návrhu musí být uvedeny informace o nakupovaném Zboží, Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby a Vaše identifikační a kontaktní údaje.

4.4. V průběhu tvorby Objednávky můžete údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ Objednávku dokončíte. Před stiskem tlačítka musíte potvrdit Vaše seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami.

4.5. Vaši Objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky formou přílohy e-mailové zprávy. Potvrzením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi.

4.6. Mohou nastat případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku potvrdit (např. Zboží není dostupné). V takovém případě Vás budeme kontaktovat.

4.7. V případě, že v rámci E-shopu nebo v Objednávce bude uvedena zjevně chybná Cena (např. chybí cifra), nejsme povinni Vám Zboží za tuto Cenu dodat.

 
5. UŽIVATELSKÝ ÚČET

 

5.1. Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu.

5.2. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat.

5.3. Váš Uživatelský účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, když jej déle než 2 roky nevyužíváte, či v případě, kdy porušíte své povinnosti dle Smlouvy.

6. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

 

6.1. Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě.

6.2. Jsme neplátci DPH. Cena je konečná.

6.3. Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby:

  • Kartou online. Platba probíhá přes platební bránu. V tomto případě je platba splatná ihned po odeslání Objednávky.
  • Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží. Celková cena je splatná při převzetí Zboží. 6.4. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na Vaši e-mailovou adresu. 6.5. Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží převezmete.

     

     

7. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI

 

7.1. Zboží Vám bude doručeno nejpozději do 5 pracovních dnů způsobem dle Vaší volby, přičemž můžete vybírat z následujících možností:

  • Doručení prostřednictvím České pošty;
  • Doručení prostřednictvím přepravní služby (PPL, Zásilkovna nebo jiný dopravce dle aktuální nabídky v košíku). 7.2. Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky. 7.3. Po převzetí Zboží od dopravce je Vaše povinnost zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Nám. 7.4. Nebezpečí škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete.

     

8. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE)

 

8.1. Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží je Zboží bez vad.

8.2. Pokud jste spotřebitel, máte právo uplatnit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží (např. nádobí, příslušenství) ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.

8.3. U potravinářského zboží (Matcha čaj) je kupující oprávněn uplatnit právo z vady do data minimální trvanlivosti (expirace) uvedeného na obalu.

8.4. Práva z vadného plnění (reklamaci) uplatníte zasláním e-mailu na kelnar8@gmail.com nebo dopisu na naši adresu.

8.5. Bližší podmínky reklamace upravuje náš Reklamační řád, který je dostupný na E-shopu.

 

9. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

 

9.1. K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku.

9.2. V případě, že jste spotřebitel, máte v souladu s ustanovením § 1829 Občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí Zboží.

9.3. Výjimka z práva na odstoupení (Hygienické důvody): V souladu s § 1837 písm. g) Občanského zákoníku nemůžete jako spotřebitel odstoupit od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které jste z obalu vyňali a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Toto se vztahuje zejména na otevřená balení Matcha čaje.

9.4. Od Smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu na kelnar8@gmail.com nebo dopisu). Pro odstoupení můžete využít vzorový formulář, který Vám poskytujeme.

9.5. V případě odstoupení od Smlouvy jste povinni Nám Zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k Nám.

9.6. V případě odstoupení od Smlouvy Vám vrátíme peněžní prostředky do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení, ne však dříve, než Zboží obdržíme.

 
10. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI

 

10.1. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy kelnar8@gmail.com.

10.2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.

10.3. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem.

 

11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

 

11.1. Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek, bude se vztah vždy řídit právem České republiky.

11.2. Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou.

11.3. Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy. (Pozn.: Tyto formuláře mějte ke stažení na webu nebo jako součást e-mailu s potvrzením objednávky).

11.4. Tyto Podmínky nabývají účinnosti dne 1. 12. 2025.