Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Matcha Zen
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) podnikající fyzické osoby Petr Kelnar, se sídlem Západní 1557/13, 74221 Kopřivnice, IČO: 23655470, zapsané v živnostenském rejstříku vedeném Městským úřadem Kopřivnice
, e-mail: kelnar8@gmail.com, telefonní číslo: +420 702 087 969 (dále jen „My“ nebo „Prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících, a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“) uzavřené prostřednictvím E-shopu na webových stránkách www.matchazen.cz (dále jen „E-shop“) . 1.2. Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, které naleznete zde: [VLOŽTE ODKAZ NA STRÁNKU OCHRANĚ OSOBNÍCH ÚDAJŮ]. 1.3. Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce
. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek . 1.4. Jak jistě víte, komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu. 1.5. Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na Našem E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost
. 2. NĚKTERÉ DEFINICE
2.1. Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží
. 2.2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení
. 2.3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu
. 2.4. DPH – Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty.
2.5. Faktura je daňový doklad vystavený na Celkovou cenu
. 2.6. Objednávka je Váš závazný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi
. 2.7. Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv
. 2.8. Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující
. Pokud v Objednávce uvedete své IČO, považujeme Vás za podnikatele a některá práva spotřebitelů se na Vás nevztahují (např. odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu). 2.9. Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu
. 3. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
3.1. Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu
. 3.2. Při nákupu Zboží je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli v Objednávce, budeme považovat za správné a pravdivé
. 3.3. Na našem E-shopu také poskytujeme přístup k hodnocení Zboží provedenému jinými spotřebiteli. Autenticitu takových recenzí zajišťujeme a kontrolujeme tím, že propojujeme hodnocení s konkrétními objednávkami, tudíž v interním systému u každého hodnocení vidíme i propojené ID objednávky, a tak jsme schopni ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného spotřebitele
. 4. UZAVŘENÍ SMLOUVY
4.1. Smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce
. 4.2. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (např. za internet)
. 4.3. K tomu, abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na E-shopu vytvořili Objednávku. V tomto návrhu musí být uvedeny informace o nakupovaném Zboží, Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby a Vaše identifikační a kontaktní údaje
. 4.4. V průběhu tvorby Objednávky můžete údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ Objednávku dokončíte. Před stiskem tlačítka musíte potvrdit Vaše seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami
. 4.5. Vaši Objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky formou přílohy e-mailové zprávy. Potvrzením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi
. 4.6. Mohou nastat případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku potvrdit (např. Zboží není dostupné). V takovém případě Vás budeme kontaktovat
. 4.7. V případě, že v rámci E-shopu nebo v Objednávce bude uvedena zjevně chybná Cena (např. chybí cifra), nejsme povinni Vám Zboží za tuto Cenu dodat
. 5. UŽIVATELSKÝ ÚČET
5.1. Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu
. 5.2. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat
. 5.3. Váš Uživatelský účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, když jej déle než 2 roky nevyužíváte, či v případě, kdy porušíte své povinnosti dle Smlouvy
. 6. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
6.1. Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě
. 6.2. Jsme neplátci DPH. Cena je konečná.
6.3. Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby:
- Kartou online. Platba probíhá přes platební bránu
. V tomto případě je platba splatná ihned po odeslání Objednávky.
Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží . Celková cena je splatná při převzetí Zboží . 6.4. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na Vaši e-mailovou adresu . 6.5. Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží převezmete .
7. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
7.1.
Zboží Vám bude doručeno nejpozději do 5 pracovních dnů způsobem dle Vaší volby, přičemž můžete vybírat z následujících m ožností :
- Doručení prostřednictvím České pošty;
Doručení prostřednictvím přepravní služby (PPL, Zásilkovna nebo jiný dopravce dle aktuální nabídky v košíku)
. 7.2. Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky . 7.3. Po převzetí Zboží od dopravce je Vaše povinnost zkontrolovat neporu šenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Nám . 7.4. Nebezpečí škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete . 8. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE)
8.1. Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží je Zboží bez vad
. 8.2. Pokud jste spotřebitel, máte právo uplatnit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží (např. nádobí, příslušenství) ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží
. 8.3. U potravinářského zboží (Matcha čaj) je kupující oprávněn uplatnit právo z vady do data minimální trvanlivosti (expirace) uvedeného na obalu.
8.4.
Práva z vadného plnění (reklamaci) uplatníte z asláním e-mailu na kelnar8@gmail.com nebo dopisu na naši adresu . 8.5. Bližší podmínky reklamace upravuje náš Reklamační řád, který je dostupný na E-shopu.
9. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
9.1. K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku
. 9.2. V případě, že jste spotřebitel, máte v souladu s ustanovením § 1829 Občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí Zboží
. 9.3. Výjimka z práva na odstoupení (Hygienické důvody):
V souladu s § 1837 písm. g) Občanského zákoníku nemůžete jako spotřebitel odstoupit od smlouvy o dodávce zboží v uzavřené m obalu, které jste z obalu vyňali a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Toto se vztahuje zejména na otevřená balení Matcha čaje.
9.4. Od Smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu na kelnar8@gmail.com nebo dopisu). Pro odstoupení můžete využít vzorový formulář, který Vám poskytujeme . 9.5. V případě odstoupení od Smlouvy jste povinni Nám Zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k Nám
. 9.6. V případě odstoupení od Smlouvy Vám vrátíme peněžní prostředky do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení, ne však dříve, než Zboží obdržíme
. 10. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
10.1. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy kelnar8@gmail.com
. 10.2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa:
http://www.coi.cz . 10.3. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese
je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem http://ec.europa.eu/consumers/odr . 11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
11.1. Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek, bude se vztah vždy řídit právem České republiky
. 11.2. Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou
. 11.3. Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy
. (Pozn.: Tyto formuláře mějte ke stažení na webu nebo jako součást e-mailu s potvrzením objednávky). 11.4. Tyto Podmínky nabývají účinnosti dne 1. 12. 2025
.
